ICT pomocník v cestě za poznáním v hodinách laboratorních prací z přírodopisu, chemie a fyziky na II. stupni ZŠ

Ke stažení dostupné zde: Projekt04.docx (19,7 kB)

 

Projekt :                jednoletý

Doba realizace :  od 1.3.2005 do 31.12.2005

Místo realizace : Masarykova ZŠ a MŠ Bohumín

 

Anotace :    Implementace ICT technologií a jejich využití při praktickém poznávání přírodních zákonitostí v hodinách laboratorních prací

z přírodovědných předmětů ( přírodopisu; chemie; fyziky ) na druhém stupni ZŠ. Při využití vytvořených vzdělávacích materiálů – pracovní  sešit

a pracovní soubory pro práci s interaktivní tabulí.

 

Řešitelský tým :

   Miroslav Rosík, Mgr. – učitel ZŠ a ICT správce; aprobace M-Bi-Info; 12 let praxe v oboru; absolvent OU PřF

   Kamila Kočí, Ing. – učitelka ZŠ; aprobace M-Ch; 12 let praxe v oboru; absolventka VŠCHT Praha FCHI

   Lenka Bartalová, Mgr. – učitelka ZŠ; aprobace M-F; 4 roky praxe v oboru; absolventka OU PřF

   Božena Klosová – účetní školy; 28 let praxe v oboru; absolventka Střední školy ekonomiky a služeb

 

Cíl projektu :

 

Cílem projektu je vytvoření výukových materiálů, které jsou v souladu s platným vzdělávacím programem pro předměty přírodopis,

fyzika a chemie na základní škole. Vyučujícím umožní zkvalitnění výuky a zavedení moderních forem vzdělávání s využitím nových ICT technologií, žákům pak poskytne možnost používat vypracovaný pracovní sešit s materiály vhodnými pro praktická laboratorní cvičení z příslušných předmětů a umožní jim i seznámení s novými možnostmi současných ICT technologií ve výuce.
          Použitím pracovních sešitů v hodinách laboratorních prací odpadne složité a časově náročné tvoření zápisů, přičemž získaný čas bude věnován prohloubení a rozšíření učiva při využití interaktivní tabule SMART BOARD. Žáci mají možnost velmi jednoduchého a rychlého ovládání. Informace přitom zpracovávají různými způsoby – vyhledání, zobrazení, dokreslení, popis, barvy, uložení, tisk atd. Digitální mikroskop OLYMPUS MIC-D jim pak umožní přímou prezentaci vlastní práce před ostatními spolužáky, což povede k větší motivaci a tvořivosti. Výuka tak bude

pro žáka, ale i učitele daleko atraktivnější, názornější a zajímavější.