INFORMACE K PROVOZU ŠKOLY OD 12. 04. 2021
Dle mimořádných opatření Ministerstva zdravotnictví ze dne 6. 4. 2021 č. j.: MZDR 14592/2021-3/MIN/KAN a MZDR 14600/2021-1/MIN/KAN a doporučení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ze dne 6. 4. 2021 k provozu škol a školských zařízení a testování ve školách se v rámci první etapy otevírání škol mění organizace chodu školy od 12. 4. 2021 takto:
MATEŘSKÁ ŠKOLA |
MŠ SMETANOVA MŠ STARÝ BOHUMÍN |
POUZE POVINNÉ PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, VE SKUPINÁCH MAXIMÁLNĚ PO 15 DĚTECH |
ZÁKLADNÍ ŠKOLA – 1. STUPEŇ |
ZŠ STARÝ BOHUMÍN |
VŠICHNI ŽÁCI PREZENČNĚ A BEZ ROTACÍ |
ZÁKLADNÍ ŠKOLA – 1. STUPEŇ |
SEIFERTOVA 601 - BOHUMÍN |
VŠICHNI ŽÁCI V TÝDENNÍCH ROTACÍCH |
ZÁKLADNÍ ŠKOLA – 2. STUPEŇ |
SEIFERTOVA 601 - BOHUMÍN |
DISTANČNĚ |
ŠKOLNÍ DRUŽINA |
ZŠ STARÝ BOHUMÍN SEIFERTOVA 601 - BOHUMÍN |
POUZE PRO PREZENČNĚ VZDĚLÁVANÉ |
Náhradní distanční vzdělávání je pro žáky povinné dle § 184a školského zákona. Absence žáka na tomto vzdělávání musí zákonný zástupce řádně omluvit. Žákům, kteří se neúčastní on-line výuky a ani si nevyzvedávají připravené tištěné materiály, se zapisuje absence do třídní knihy. Podrobnosti k on-line výuce /tj. rozvrh vysílaných hodin/ naleznete v dmSoftwaru.
Současně jsou možné za dodržení přísných režimových opatření konzultace :
1. individuální /jedno dítě nebo žák a jeden pedagogický pracovník/
2. skupinové v maximálním počtu 6 žáků pro:
a/ znevýhodněné žáky 2. stupně,
b/ žáky 9. ročníků pro předměty k přípravě na přijímací zkoušky.
Konzultace je nutné dohodnout prostřednictvím třídních učitelů.
Veškeré podrobnosti k výše uvedeným opatřením naleznete na: Informace k provozu škol od 12. dubna 2021, MŠMT ČR (msmt.cz)
REŽIMOVÁ OPATŘENÍ
OCHRANA NOSU A ÚST |
1. děti MŠ jsou bez ochrany 2. všichni zaměstnanci mají respirátory /standardy dle MO MZd/ 3. všichni žáci ZŠ mají zdravotnickou obličejovou masku splňující standardy MO MZd |
TESTOVÁNÍ |
Povinné neinvazivní testování dětí MŠ, žáků ZŠ a zaměstnanců školy antigenními testy 2x týdně – pondělí a čtvrtek. Testování neprobíhá u individuálních konzultací. |
VĚTRÁNÍ |
Vždy během přestávek /10 minut/ a uprostřed každé hodiny, popřípadě každých 30 minut – 5 minut větrání. |
HOMOGENITA |
Nedochází k setkávání dětí a žáků z jiných tříd či skupin během pobytu ve škole. |
STRAVOVÁNÍ |
Pro žáky na distanční výuce pouze odběr do jídlonosičů v čase od 12.00 do 13.00 hodin. Žáci na prezenční výuce mohou oběd konzumovat v prostoru školní jídelny při dodržení všech stanovených hygienických opatření a při dodržení školou nastaveného časového harmonogramu zamezujícího prolínání žáků z různých skupin. Přihlášky obědů u vedoucí školní jídelny nejpozději do pátku 13.00 hodin na tel.: 596 013 394. |
VSTUP TŘETÍCH OSOB DO ŠKOLNÍCH BUDOV |
POUZE V DŮVODNÝCH PŘÍPADECH A ZA PŘIJETÍ REŽIMOVÝCH OPATŘENÍ MINIMALIZUJÍCÍCH STYK S DĚTMI A ŽÁKY. |
HARMONOGRAM ROTACÍ TŘÍD PRVNÍHO STUPNĚ – BUDOVA SEIFERTOVA
|
1.B – 2.B – 3.B – 3.C – 5.A – 5.B |
1.A – 2.A – 3.A – 4.A – 4.B – 5.C |
12. – 16. 4. 2021 |
PREZENČNĚ - VE ŠKOLE |
DISTANČNĚ - DOMA |
19. – 23. 4. 2021 |
DISTANČNĚ - DOMA |
PREZENČNĚ - VE ŠKOLE |
26. – 30. 4. 2021 |
PREZENČNĚ - VE ŠKOLE |
DISTANČNĚ - DOMA |
3. – 7. 5. 2021 |
DISTANČNĚ - DOMA |
PREZENČNĚ - VE ŠKOLE |
10. – 14. 5. 2021 |
PREZENČNĚ - VE ŠKOLE |
DISTANČNĚ - DOMA |
17. – 21. 5. 2021 |
DISTANČNĚ - DOMA |
PREZENČNĚ - VE ŠKOLE |
24. – 28. 5.2021 |
PREZENČNĚ - VE ŠKOLE |
DISTANČNĚ - DOMA |
31. 5. – 4. 6. 2021 |
DISTANČNĚ - DOMA |
PREZENČNĚ - VE ŠKOLE |
7. – 11. 6.2021 |
PREZENČNĚ - VE ŠKOLE |
DISTANČNĚ - DOMA |
14. – 18. 6. 2021 |
DISTANČNĚ - DOMA |
PREZENČNĚ - VE ŠKOLE |
21. – 25. 6. 2021 |
PREZENČNĚ - VE ŠKOLE |
DISTANČNĚ - DOMA |
PRAVIDLA A HARMONOGRAM NEINVAZIVNÍHO TESTOVÁNÍ ŽÁKŮ
Testování probíhá 2x v každém týdnu prezenční výuky ve dnech pondělí a čtvrtek. V tyto dny jsou upraveny časy nástupu žáků do školy, ukončení výuky je dle obvyklého rozvrhu. V ostatních dnech probíhá výuka v běžném režimu. Provoz ranní školní družiny je všechna pondělí zrušen. Zákonní zástupci mohou být přítomni u testování dětí v MŠ a u žáků prvních až třetích tříd.
TŘÍDA |
ČAS |
VSTUP DO BUDOVY SEIFERTOVA 601 |
5.B - 5.C |
7.50 HOD. |
BOČNÍ VCHOD U TĚLOCVIČNY |
3.C - 4.A |
7.50 HOD. |
HLAVNÍ VCHOD U ŠKOLNÍ JÍDELNY |
5.A - 4.B |
8.20 HOD. |
BOČNÍ VCHOD U TĚLOCVIČNY |
3.B - 3.A |
8.20 HOD. |
HLAVNÍ VCHOD U ŠKOLNÍ JÍDELNY |
2.B - 2.A |
8.50 HOD. |
BOČNÍ VCHOD U TĚLOCVIČNY |
1.B - 1.A |
8.50 HOD. |
HLAVNÍ VCHOD U ŠKOLNÍ JÍDELNY |
|
ČAS |
VSTUP DO BUDOVY ZŠ STARÝ BOHUMÍN |
TŘÍDA – Mgr. Szelongová |
7.50 HOD. |
HLAVNÍ VCHOD |
TŘÍDA – Mgr. Langerová |
8.20 HOD. |
HLAVNÍ VCHOD |
|
ČAS |
VSTUP DO BUDOVY MŠ STARÝ BOHUMÍN |
TŘÍDA PŘEDŠKOLÁKŮ |
6.30 – 7.30 HOD. |
ZADNÍ VCHOD ZE ZAHRADY |
|
ČAS |
VSTUP DO BUDOVY MŠ SMETANOVA |
TŘÍDA – SKUPINA A |
6.30 – 7.00 HOD. |
ZADNÍ VCHOD ZE ZAHRADY |
TŘÍDA – SKUPINA B |
7.30 – 8.00 HOD. |
ZADNÍ VCHOD ZE ZAHRADY |
Dodržujte ve dnech testování časy nástupu do školy – děkujeme za spolupráci a pochopení.
Leták k testování pro žáky: testovani-letak-pro-zaky-6-4-21.pdf (edu.cz)
Leták k testování pro zákonné zástupce: testovani-letak-pro-rodice-6-4-21f.pdf (edu.cz)
Leták k testování sadou singclean: testovani-letak-singclean.pdf (edu.cz)
Podrobnosti k testování včetně instruktážního videa najdete na: jak na to ve škole | testování.edu.cz
Testování se neprovádí u osob, které doloží, že
a) prodělala laboratorně potvrzené onemocnění COVID-19, uplynula u ní doba izolace podle platného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví a od prvního pozitivního POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 nebo RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2 neuplynulo více než 90 dní,
b) má negativní výsledek POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 nebo RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2, které nejsou starší 48 hodin, a které byly provedeny poskytovatelem zdravotních služeb podle aktuálně platného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví k provádění testů, nebo
c) má vystavený certifikát Ministerstva zdravotnictví ČR o provedeném očkování proti onemocnění COVID-19, a od aplikace druhé dávky očkovací látky v případě dvoudávkového schématu podle souhrnu údajů o léčivém přípravku (dále jen „SPC“) uplynulo nejméně 14 dní, nebo od aplikace první dávky očkovací látky v případě jednodávkového schématu podle SPC uplynulo nejméně 14 dnů. III. Preventivní testování se ve školách provádí ode dne 12. dubna 2021. Preventivní antigenn.
Děti a žáci, kteří nebudou testováni, nebo budou testováni pozitivně, mají zakázánu osobní přítomnost ve škole.
Pokud bude dítě, žák testován pozitivně, bude telefonicky vyrozuměn zákonný zástupce o výsledku testu a nutnosti převzetí svého dítěte včetně následného PCR testu.
PROVOZ ŠKOLNÍ DRUŽINY
Služby školní družiny se poskytují vzhledem k zajištění homogenity skupin pouze žákům prvních až třetích tříd. Pondělní ranní provoz se vzhledem k rotaci žáků a povinnému testování nekoná.
UMÍSTĚNÍ:
1.A - 1.B - 3.A – PROVOZ V HERNÁCH ŠKOLNÍ DRUŽINY
2.A - 2.B - 3.B - 3.C – PROVOZ V DOMOVSKÉ TŘÍDĚ
PROVOZNÍ OPATŘENÍ
- roušky/respirátory po celou dobu pobytu ve škole
- pravidelné mytí a dezinfekce rukou
- dodržování pravidel osobní a respirační hygieny
- zákaz vstupu pro osoby s příznaky infekčního onemocnění
- minimalizace kontaktů mezi dětmi a žáky různých tříd a skupin
- pravidelné provětrávání, důkladný úklid a dezinfekce užívaných prostor
OŠETŘOVNÉ
Nárok na ošetřovné při rotační výuce není ve dnech, kdy je výuka ve škole umožněna, ale i nadále trvá ve dnech, kdy je nařízena distanční výuka. Zaměstnanec na žádosti o ošetřovné uvede dny distanční výuky jako dny péče, pokud o dítě skutečně pečoval. Dny, kdy dítě mělo umožněnu prezenční výuku, rodiče nemohou označovat jako dny péče. Za tyto dny výplata ošetřovného nenáleží.
Mají-li rodiče dvě děti, přičemž každé z nich bude mít nařízenu distanční výuku jiné dny (týdny), v případě, že rodiče budou čerpat ošetřovné na obě děti, musí žádat o ošetřovné na každé dítě samostatnou žádostí.
Zaměstnanec na každé ze žádostí o ošetřovné uvede identifikační údaje dítěte a ty dny distanční výuky dítěte jako dny péče, kdy o dítě skutečně pečoval. Dny, kdy dítě mělo umožněnu prezenční výuku ve škole, rodiče nemohou označovat jako dny péče a ošetřovné za tyto dny na dané dítě čerpat nelze.
Uvedený postup platí, i když si nárok na ošetřovné uplatňuje pouze jeden z rodičů.
Podrobnosti k ošetřovnému naleznete na webu MPSV: https://www.mpsv.cz/osetrovne
ZAJIŠTĚNÍ DĚTÍ RODIČŮ PRACUJÍCÍCH V IZS
Dětem IZS ve věku od 2 do 5 let je na základě mimořádného opatření MZd umožněna osobní přítomnost na vzdělávání v mateřské škole, ve které jsou zapsány k předškolnímu vzdělávání.
o O způsobu organizace vzdělávání a rozdělení dětí do skupin rozhoduje ředitel školy.
o Povinné testování se vztahuje na všechny děti, které se účastní prezenčního vzdělávání v mateřské škole.
o Na děti IZS se vztahuje úplata za předškolní vzdělávání.
o Dětem IZS je poskytováno školní stravování za úplatu jako za běžných podmínek.
V případě zájmu o tuto službu kontaktujte vedoucí odloučených pracovišť mateřských škol.
Dětem IZS, které jsou žáky 1. stupně základní školy a vztahuje se na ně rotační výuka, je mimořádným opatřením MZd povolena celodenní osobní přítomnost ve školní družině nebo školním klubu, a to v týdnech, ve kterých v jejich třídě probíhá distanční výuka.
o Pro děti IZS je školní družinou zajištěn dopolední a odpolední program v neměnné skupině pro nejvýše 30 dětí. V rámci programu se děti IZS zapojují do distanční výuky své třídy, vypracovávají úkoly a připravují se na výuku. Ve školní družině jsou vytvořeny podmínky také pro odpočinkové činnosti, volnou hru a pohybové aktivity venku.
o Dohled nad dětmi IZS v rámci školní družiny může vykonávat vychovatel nebo jiný ředitelem školy pověřený pedagogický pracovník.
o O způsobu organizace programu školní družiny pro děti IZS a rozdělení dětí do skupin rozhoduje ředitel školy.
o Děti IZS mají nárok na zajištění školního stravování za stejných podmínek, jako při prezenční výuce.
o Na děti IZS účastnících se programu školní družiny se vztahuje povinnost testování obdobně jako je tomu v týdnu prezenční výuky.
V případě zájmu o tuto službu kontaktujte vedoucí školní družiny - tel.: 734 788 675.
Mimořádným opatřením určené výjimky pro děti IZS se vztahují na tyto vybrané profese:
o zdravotničtí pracovníci poskytovatelů zdravotních služeb,
o pedagogickými pracovníky, kteří zajišťují prezenční vzdělávání v mateřské škole, základní škole, školní družině, školním klubu, v oborech vzdělání Praktická škola jednoletá nebo Praktická škola dvouletá, nebo o pedagogickými pracovníky školských zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy,
o zaměstnanci bezpečnostních sborů, o příslušníci ozbrojených sil,
o zaměstnanci orgánů ochrany veřejného zdraví, o zaměstnanci uvedení v § 115 odst. 1 a další zaměstnanci v sociálních službách podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů,
o zaměstnanci Úřadu práce České republiky,
o zaměstnanci České správy sociálního zabezpečení a okresních správ sociálního zabezpečení,
o zaměstnanci Finanční správy České republiky.
Příslušnost k vybraným profesím zákonný zástupce doloží škole potvrzením zaměstnavatele.
Mgr. Miroslav Rosík - ředitel školy