Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Projekty > ICT pomocník v hodinách laboratorních prací z přírodopisu, chemie a fyziky na II. stupni

ICT pomocník v hodinách laboratorních prací z přírodopisu, chemie a fyziky na II. stupni



Datum konání:
1.3.2005
Datum ukončení:
31.12.2005

ICT pomocník v cestě za poznáním v hodinách laboratorních prací z přírodopisu, chemie a fyziky na II. stupni ZŠ

Projekt:

jednoletý

Doba realizace:

od 1.3.2005 do 31.12.2005

Místo realizace:

Masarykova ZŠ a MŠ Bohumín

Anotace:

Implementace ICT technologií a jejich využití při praktickém poznávání přírodních zákonitostí v hodinách laboratorních prací z přírodovědných předmětů ( přírodopisu; chemie; fyziky ) na druhém stupni ZŠ. Při využití vytvořených vzdělávacích materiálů – pracovní  sešit a pracovní soubory pro práci s interaktivní tabulí.

Řešitelský tým :

  • Miroslav Rosík, Mgr. – učitel ZŠ a ICT správce; aprobace M-Bi-Info; 12 let praxe v oboru; absolvent OU PřF
  • Kamila Kočí, Ing. – učitelka ZŠ; aprobace M-Ch; 12 let praxe v oboru; absolventka VŠCHT Praha FCHI
  • Lenka Bartalová, Mgr. – učitelka ZŠ; aprobace M-F; 4 roky praxe v oboru; absolventka OU PřF
  • Božena Klosová – účetní školy; 28 let praxe v oboru; absolventka Střední školy ekonomiky a služeb

Cíl projektu:

Cílem projektu je vytvoření výukových materiálů, které jsou v souladu s platným vzdělávacím programem pro předměty přírodopis, fyzika a chemie na základní škole. Vyučujícím umožní zkvalitnění výuky a zavedení moderních forem vzdělávání s využitím nových ICT technologií, žákům pak poskytne možnost používat vypracovaný pracovní sešit s materiály vhodnými pro praktická laboratorní cvičení z příslušných předmětů a umožní jim i seznámení s novými možnostmi současných ICT technologií ve výuce.
Použitím pracovních sešitů v hodinách laboratorních prací odpadne složité a časově náročné tvoření zápisů, přičemž získaný čas bude věnován prohloubení a rozšíření učiva při využití interaktivní tabule SMART BOARD. Žáci mají možnost velmi jednoduchého a rychlého ovládání. Informace přitom zpracovávají různými způsoby – vyhledání, zobrazení, dokreslení, popis, barvy, uložení, tisk atd. Digitální mikroskop OLYMPUS MIC-D jim pak umožní přímou prezentaci vlastní práce před ostatními spolužáky, což povede k větší motivaci a tvořivosti. Výuka tak bude pro žáka, ale i učitele daleko atraktivnější, názornější a zajímavější.