S ICT JIŽ OD MALA - BUDEM DĚLAT TRALALA!!!
Dvouletý projekt „ S ICT již od mala - budem dělat tralala“, s jehož realizací se počítá v letech 2006-2007, je zaměřen na skupinu dětí předškolních a žáků 1.stupně.
V našem projektu vycházíme z faktu, že činnost na počítači je pro dítě velmi přitažlivá a zajímavá.Většina výukových programů nebo vhodných didaktických her, podporuje rozvoj těch psychických funkcí, které podmiňují rozvoj čtení, psaní, počítání: řeč, zrakové a sluchové vnímání, paměť, jemná motorika, koordinace pohybů, postřeh a prostorová orientace.
Projekt je koncipován do několika oblastí:
1) Rozvoj základních dovedností předškolních dětí
2) Užití počítačových programů pro nápravu specifických poruch učení
3) Využití ICT ve výuce na 1.stupni ZŠ
4) Vytvoření zájmového kroužku ICT na 1.stupni ZŠ a v MŠ
5) Semináře – pro učitele 1.stupně ZŠ a MŠ
Kromě metodiky práce v MŠ a na 1.stupni ZŠ bude vypracován pracovní list k zápisu do školy, tabulky pozorování při reedukaci SPU, rodičům žáků s poruchou učení bude nabídnut metodický list „S pomocí počítače to zvládneme“.
CÍL PROJEKTU
Cílem projektu je zaměřit se na rozvoj a upevnění základních dovedností dětí, které se připravují na vstup do základní školy a na reedukaci výukových obtíží u žáků, kteří mají problémy v oblasti řeči, percepce, motoriky, grafomotoriky, paměti, koncentrace, pozornosti, atd. Tyto poruchy se projevují nedokonalou schopností vnímat, mluvit, číst, psát, ovládat pravopis nebo počítat.Vyučujícím umožní zkvalitnění výuky a zavedení moderních forem vzdělávání na I. stupni ZŠ s využitím všech možností ICT technologií, žákům pak činnost na počítači přinese přitažlivou a zajímavou formu učení. Využití počítače a vhodného softwaru bude přínosem i pro děti mateřských škol a jejich učitelky. Děti v MŠ a na 1.stupni základní školy jsou ještě přirozeně hravé a pokud jim počítač nabídneme jako hračku, hračku tvořivou, skvěle se zabaví a přitom se i řadu věcí naučí.